Ilmainen sähkön kilpailutus netissä - Sähköt.net

Yleinen

Finaalin toiseen osaan – ja taistelemaan!

31.10.2014, amatoorikyyti

Moiccaa taas!

Nyt alkuun  luvassa mielenkiintoista asiaa lähtöradoista! Ne voivat tilapäisesti ”hatuttaa”, mutta pidemmässä sarjassa kaikki tasoittuu! Lukekaapa tämä, niin uskotte. Alku voi kuullostaa katkeralta, mutta kun lukee loppuu saakka, niin MATEMATIIKKA korjaa asian!

Annoin keskiviikkona 15.10. kommentin koskien tämän vuoden amatöörifinaaleita. Se oli tämä:

Finaaliin lähdetään pärjäämismielellä, vaikka kovia nimiä onkin mukana. Viimevuotisissa finaaleissa lähtörata-arvonta ei suosinut, toivottavasti tänä vuonna osuisi parempia lähtöratoja kohdalle”.

No huh. Tietokone otti ilmeisesti itseensä aivan totaalisesti, sillä se latasi finaaliin ensimmäiseen osaan minulle 11-11-12-12. Tunnettu tosiasia on, että huonolta lähtöradalta poissaoloriski kasvaa ja pääsin viivalle finaalin ensimmäisessä osassa vain kahdesti. Toki..pisteiden kannalta olikin tehokkaampaa pysyä katsomossa. ;-

Toiseen päivään odottelin tuurin kääntyvän, mutta hurjaa oli alkaa pihistämään uusia lähtöratoja…heti ekaan tuttu rata 12, sitten 8 sitten 10 ja viimeiseen sitten ”korvaukseksi” 1. Mutta ei porata. Nääs..Killerin hevosiini olen aivan tyytyväinen, ja hieno on lähteä ajamaan kilpailuja! 

Ja myös on todettava, että Kuopiossa kollega Teemu Keskitalo ajoi aivan hurmiossa! Teemun lähtöradat olivat 8, 12, 11, 8, mutta mies johtaa ylivoimaisesti! Eli, itku ei auta vaan kova tsemppaaminen.

Lähtöradoista kitiseminen on muutenkin turhaa. Pidemmällä aikavälillä ne menevät tasan! Esim. minulla on ollut tänä vuonna aivan normaali lähtöratatuuri. Ja ennenkaikkea koko uralla!

Tässä koko urani lähtöradat (innostuin tutkimaan!)

Rata 1: 19 kpl, joista poissa kolme kertaa
Rata 2: 22 kpl
Rata 3: 12 kpl
Rata 4: 9 kpl
Rata 5: 13 kpl, joista pois kaksi kertaa
Rata 6: 20 kpl, joista pois kerran
Rata 7: 15 kpl, joista pois kerran
Rata 8: 16 kpl, joista pois 4 kertaa
Rata 9: 16 kpl, joista pois kaksi kertaa
Rata 10: 12 kpl, joista pois kolme kertaa
Rata 11: 15 kpl, joista pois kaksi kertaa
Rata 12: 17 kpl, joista pois kaksi kertaa

= eli. OLEN OLLUT jopa HYVÄTUURINEN!

Mutta..Amatöörien SM-finaaleissa on ollut huono onni. Katsotaanpa tätä karua tilastoa!:

Lähtöpaikat frekvenssein SM-finaaleissa 2008-2014   (YHT 40 lähtöä SM-finaaleissa!):


Rata 1: 5 kpl

2: 1

3: –

4: 4

5: 1

6: 2

7: 3

8: 5 joista 2 poissa

9: 2

10: 4

11: 8! kpl (joista 1 pois)

12: 5 (joista 1 pois)

Yht: 40 lähtöä, joista 21! kpl radoilta : 12, 8, 11, 7. Huh! = yli 50% (pitäisi olla 33%. )


Ykkösten hyvä määrä tasoittaa hieman, mutta huomattavaa on, että hyvät radat:  2, 9, 3 = vain 3 kertaa olen päässyt niiltä matkaan!

Radat 2, 3, 4, 5, 6, 9  ovat kaikki hyviä, ja 50% mahku päästä niille. Mutta minulla tuo  % on 21.

Tein tilaston oman itseluottamukseni vuoksi.  Kylmä fakta on, että kun yli 50% lähdöistä on radoilta 11, 8, 12 ja 7 niin kyllä pärjääminen on vaikeampaa!

Lisäksi:

Minulle on TODELLA vähän sattunut ajettavaksi näissä finaaleissa  SELVIÄ ykkössuosikkeja. Ns. parempia hevosia, kanuunahevosia!

No, yksi ainoa iso ja selvä suosikki on ollut. Viime vuonna Bite The Bullet. Mutta.. se jäi pois jännevamman vuoksi.  Olikin n 2-3kk pois radoilta. Se olis ollu ns. kanuunahepo.
Toinen kova hepo oli Oulun 8 eli Mr Juantorena. Se oli dötsistä kolmas. Keulasta= sisempi lähtöpaikka, ja  olisin voittanut. pystyyn. Tuli Karkelo oli myös hyvä, mutta keulassa oli PASSITON. Mainittakoon, että Juantorena ja Tuli-Karkelo sattuivat samalle vuodelle..ja silloin olin kolmas!

Tarinan tärkeä opetus! PITKÄ MATEMAATTINEN SARJA korjaa aina ”huonon tuurin”. Ja kannattaa muistaa, että huono lähtöpaikka (12, 8, 11, 7) osuu kohdalle JOKA KOLMAS KERTA (33,3%). Se on usein, ja siihen tulee varautua!

Tsemppaamisiin!

mm

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *